فضیلت و خواص شگفت انگیز سوره یس
فضیلت و خواص سوره یس
یس، و نام های دیگرش «عزیزه؛ معمّه(شامل شونده)، مدافعه قاضیه(دفع كننده برآورده) سی و ششمین سوره قرآن است كه مكی و دارای 83 آیه است.
از رسول گرامی اسلام روایت شده قرائت كننده این سوره نزد خداوند شریف خوانده می شود و این سوره برای قاری خود شفاعت می كند.
در روایتی دیگر از ایشان آمده: سوره «یس» در تورات «معمّه: شامل شونده» نام دارد چون خیر دنیا و آخرت را شامل حال قرائت كننده خود می كند و بلاهای دنیا و سختی های آخرت را از او دور می كند.
و نیز «قاضیه: دفع كننده برآورنده» نامیده می شود چون از قاری خود، هر بدی را دفع كرده و همه حاجت های او را روا می كند و قرائت آن سوره پاداشی برابر بیست حج دارد. و گوش سپردن به صدای قرائت آن، معادل با ثواب هزار دینار انفاق در راه خداست.1
در فضیلت این سوره از حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده: هر كس سوره «یس» را قرائت نماید مانند آن است كه ده بار قرآن را ختم نماید. 2
صداهای 3 بعدی این قسمت :
کبریت - رژه اسب - رودخانه - سشوار
یک جریان متناوب (AC ) جریان الکتریکی است که در آن اندازه جریان به صورت چرخهای تغییر میکند، بر خلاف جریان مستقیم که در آن اندازه جریان مقدار ثابتی میماند. شکل موج معمول یک مدار AC عموما یک موج سینوسی کامل است، چرا که این شکل موج منجر به انتقال انرژی به موثرترین صورت میشود. اما به هر حال در کاربردهای خاص ، شکل موجهای متفاوتی نظیر مثلثی یا مربعی نیز استفاده میشود.
در ادامه مطلب بخوانید.
مولتی متر دستگاهی است كه به وسیله آن می توان چند كمیت مختلف را اندازه گیری كرد .
تمام مولتی مترها با جزئی اختلاف مانند یكدیگر هستند . در اینجا جهت آشنایی با ساختمان و طرزكار و نحوه قراردادن آن در مدارهای الكتریكی ، به شرح یكی از مدارهای مولتی متر می پردازیم .
مولتی متر دیجیتال از یك قاب متحرك تشكیل شده است كه در داخل یك میدان مغناطیسی دائمی قرار گرفته و میزان چرخش آن را سیگنال نشان می دهد . وقتی جریان معینی از قاب عبور می كند ، صفحه دیجیتال متصل به آن تغییر كرده و مقدار جریان را نشان می دهد . روی صفحه آومتر قسمت های زیر مشاهده می شود :
1- صفحه دیجیتال
2- كلید انتخاب یا سلكتور .
اطلاعات مفید درباره ترانزیستور
اولین ترانزیستورها
اولین نمونه ترانزیستور بدنه پلاستیکی
اولین نمونه ترانزیستور بدنه فلزی
در اولیــن ماههــای سـال 1948 نخسـتین نمـونـه از یـک ترانزیـسـتـور (Transistor) که بدنه فلزی داشت در مجموعه آزمایشگاه های Bell ساخته شد. این ترانزیستور که قرار بود جایگزین لامپهای خلاء - الکترونیک - شود Type A نام گرفت. این ترانزیستور که کاربرد عمومی داشت و بسیار خوب کار می کرد یکسال بعد به تعداد 3700 عدد تولید انبوه شد تا در اختیار دانشگاه ها، مراکز نظامی، آزمایشگاه ها و شرکت ها برای آزمایش قرار گیرد.
جالب آنکه این اختراع در زمان خود آنقدر مهم بود که هر عدد از این ترانزیستورها در بسته بندی جداگانه با شماره سریال و مشخصات کامل نگهداری می شد. همانطور که در شکل مشاهده می شود این ترانزیستور تنها دارای دو پایه بود. Collector و Emitter و پایه Base به بدنه فلزی آن متصل بود.
مولتی متر چیست؟
مولتی متر دستگاهی است كه به وسیله آن می توان چند كمیت مختلف را اندازه گیری كرد .
تمام مولتی مترها با جزئی اختلاف مانند یكدیگر هستند . در اینجا جهت آشنایی با ساختمان و طرزكار و نحوه قراردادن آن در مدارهای الكتریكی ، به شرح یكی از مدارهای مولتی متر می پردازیم .
مولتی متر دیجیتال از یك قاب متحرك تشكیل شده است كه در داخل یك میدان مغناطیسی دائمی قرار گرفته و میزان چرخش آن را سیگنال نشان می دهد . وقتی جریان معینی از قاب عبور می كند ، صفحه دیجیتال متصل به آن تغییر كرده و مقدار جریان را نشان می دهد . روی صفحه آومتر قسمت های زیر مشاهده می شود :
1- صفحه دیجیتال
2- كلید انتخاب یا سلكتور .
3- ترمینال ها و دكمه های تنظیم كننده .
در مولتی متر مورد نظر روی صفحه ، برای كمیت های مختلف در چهار ردیف قوس های مدرج دیده می شود كه كه هر ردیف به درجات مختلف تقسیم شده است روی صفحه علائم V برای اختلاف پتانسیل ، A برای شدت جریان ، برای مقاومت الكتریكی ، AC برای جریان متناوب و DC برای جریان مستقیم به كار رفته است .
معمولا" درجه بندی مربوط به مقاومت الكتریكی از راست به چپ و سایر درجه بندی ها از چپ به راست می باشد .
سلكتور كلیدی است كه می تواند روی صفحه دایره شكل حول خود حركت كند . در محیط دایره در جاتی است كه حوزه كار دستگاه را نشان می دهد . اعدادی كه كلید سلكتور مقابل آنها قرار داده می شود ممكن است كوچكتر یا بزرگتر از درجات قوس های مدرج باشند . در عمل حوزه كار انتخاب شده را برآخرین عدد قوس مدرج تقسیم نموده ، حاصل تقسیم را كه ضریب قرائت نامیده می شود در عدد متقابل به عقربه ضرب می نماییم . باین ترتیب مقدار كمیت به دست می آید .
هنگام كار با دستگاه مولتی متر توجه به نكات زیر ضروری است :
1 – برای اندازه گیری شدت جریان باید دستگاه را به طور سری در مدار قرار داد.
2 – برای اندازه گیری اختلاف پتانسیل باید دستگاه را به طور موازی بین دو نقطه از مدار قرار داد .
3 – هنگام اندازه گیری مقاومت لازم است جریان برق را قطع كنیم . در غیر این صورت به دستگاه آسیب می رسد .
سلف
سلف یا القاگر قطعهای از مدارات الکترونیک است که از یک سیم پیچ و هستهای مغناطیسی ساخته شدهاست.
به طور معمول سلف دارای مقداری مقاومت داخلی نیز هست. هسته داخل سیمپیچ باعث ایجاد شار مغناطیسی در سیمپیچ و در نتیجه باعث القای جریان الکتریکی در سیم پیچ میشود.
هرگاه یک هادی جریان الکتریکی را به صورت دوایری با مراکز مشترک بپیچیم یک نوع ساده از سیمپیچی را خواهیم داشت. سلف ها معمولاً در همه موتورهای الکتریکی کاربرد دارند و به صورتهای مختلف از جمله توزیع شده و متمرکز پیچیده میشوند.
شرکت پیام الکترونیک با بیش از یک ده تجربه در صنعت الکترونیک کشور اقدام به وارد نمودن انواع سلف ها با بالاترین کیفیت نموده است.
کاربران عزیز جهت مشاهده لیست کامل انواع سلف های ارائه شده در شرکت پیام الکترونیک، کافیست در منوی زیر روی باکس مورد نظر کلیک نمایند تا اطلاعات تخصصی به همراه تصاویر مرتبط با آن ظاهر گردد.
|
طبق نظر سنجی یک موسسه اینترنتی، یک سوم از کاربران اینترنت، آن را حیاتی تر از غذا، آب، هوا و سرپناه میدانند.
این نظر سنجی توسط موسسه سیسکو بین ۲۸۵۳ زن و مرد ۲۱ تا ۲۹ ساله دانشجو و یا دارای تحصیلات دانشگاهی از ۱۴ کشور جهان انجام شدهاست. در این نظر سنجی سه گزینه در مورد اینترنت برای پرسش شونده مطرح شدهاست که عبارتند از:
۱ من میتوانم بدون اینترنت زندگی کنم.
۲ من میتوانم بدون اینترنت زندگی کنم، اما این کار سخت است.
۳ من نمیتوانم بدون اینترنت زندگی کنم.
۵۵ درصد از دانشجویان و ۶۲ درصد از فارغالتحصیلان گزینه سوم را انتخاب کردهاند. همچنین ۳۰ درصد از هر دو دسته گزینه دوم را انتخاب کردهاند.
۴۰ درصد دانشجویان اینترنت را مهمترین چیز برشمردهاند که مهمانی با ۲۵ درصد، قرار ملاقات با ۱۳ درصد و موسیقی با ۱۰ درصد در رتبههای بعدی قرار گرفتند. ضمن اینکه ۶۳ درصد از سوال شوندگان دسترسی به اینترنت را به دسترسی به خودرو ترجیح دادهاند.
نکته جالب دیگر در این نظرسنجی این است که ۷۷ درصد از سوال شوندگان، نحوه دسترسی به اخبار و اطلاعات را از طریق اینترنت دانستهاند. این درحالی است که تلوزیون تنها ۷ درصد را در این بین به خود اختصاص داده است.
روز عاشورا چگونه گذشت؟
اندرزهاى پیش از نبردامام حسین علیه السلام براى پیش گیرى از نبرد و خون ریزى نیروهاى دو طرف ، تلاش زیادى به عمل آورد و از هر راه ممکن مى خواست از کشتار مسلمانان جلوگیرى نماید و خون کسى بر زمین نریزد.
الف – قبل از شهادت امام حسین علیهالسلام:
1 – تنظیم سپاه:
امام حسین علیه السلام پس از نماز صبح ، سپاه خویش را که متشکل از 32 تن سواره و 40 تن پیاده بودند، به سه دسته تقسیم کرد. دسته اول را در بخش میمنه ، دسته دوم را در بخش میسره و دسته اى را میان آن دو قرار داد.
فرماندهى بخش میمنه را به ((زهیر بن قین )) و فرماندهى بخش میسره را به ((حبیب بن مظاهر)) واگذار کرد و خود در وسط دو سپاه مستقر شد و بیرق سپاه را به برادرش عباس بن على علیه السلام معروف به قمر بنى هاشم سپرد
و خیمه ها را در پشت سر قرار داد. عمر بن سعد نیز سپاهیان جنایت پیشه خود را به چند گروه تقسیم کرد. وى ، فرماندهى بخش میمنه را به عمر بن حجاج ، فرماندهى بخش میسره را به شمر بن ذى الجوشن ، فرماندهى سواره نظام
را به عروه بن قیس و فرماندهى پیاده نظام را به شبث بن ربعى واگذار کرد. وى بیرق ، ننگین سپاه خود را به غلامش ((درید)) سپرد. دو سپاه در برابر یک دیگر صف آرایى کرده و براى آغاز نبرد سرنوشت ساز، لحظه شمارى مى کردند.
نقش رایانه در زندگی انسان
رایانه نقشی مهم درزندگی بشر، هم درخانه و هم درمحل کار، خواهد داشت. کودکی که با رایانه آشنا نباشد مانند گردشگری دریک کشورخارجی است که زبان آنجا را نداند و برای هرچیزی یا هرکاری ازدیگران کمک بخواهد. یادگرفتن رایانه مثل یاد گرفتن یک زبان است و بنابراین، مثل زبان، هرچه زودترآموختن آن را شروع کند، بهتراست. به این ترتیب، کارکردن با رایانه و دانستن رموز آن برای او طبیعت ثانوی می شود. استفاده از رایانه همچنین به کودک منطق، نظم وقانون را می آموزد. هروقت طرز کارکردن با رایانه را یادگرفت، می فهمد، براین دستگاه نظم وقانون حاکم است و هر خطایی پیش آید، ناشی از اشتباه خود اوست. بنا براین، برای استفاده بیشترازاین دستگاه باید قوانین حاکم برآن را بداند و رعایت کند. شناخت مستقیم قانون علت و معلول برای کودک درس و تجربه آموزنده ای است. کودک درتلاش است تا این قانون را از جهان حقیقی پیرامونش یاد بگیرد.
مهندسیIT
آموزش از طریق اینترنت
پست الکترونیک(مثل پست الکترونیکی ایرانسل)
گردشگری(مثل رزرو بلیط)
بانکداری الکترونیکی(مثل پرداخت قبوض از طریق خودپردازها)
تجارت الکترونیک(مثل خرید و فروش اتومبیل)
بازاریابی(مثل سایت ایستگاه)
ترجمه الکترونیکی
خرید سهام از طریق اینترنت
خرید فیلم وسریال از طریق اینترنت
فروشگاه اینترنتی(مثل سایت نسیم)
انجام تحقیقات از طریق اینترنت
چت کردن برای مبادله اطلاعات
ثبت نام اینترنتی(مثل ثبت نام دانشگاهها)
تبلیغات اینترنتی
خرید کارتهای اعتباری، کارت شارژ و...
مشاهده وضعیت آب و هوا
کتابخانه الکترونیکی(مثل کتابخانه حضرت معصومه)
استخدام(مثلاً از طریق سایت همشهری)
اخبار(مثلاً از طریق سایت همشهری)
نیازمندیها(مثلاً از طریق سایت همشهری)
ایمیل
دانشگاه مجازی و....
کارکلاسی صفحه ۳۲ کتاب کاروفناوری پایه هفتم پودمان ۳ جستجو و جمع آوری اطلاعات
كار كلاسی - موتورهای جستجو و ویژگی های آن ها
با دوستان گروه خود در مورد موتورهای جست و جو و ویژگیهای آنها صحبت کنید.
و در جدول ۵-۳ بنویسید.
مطالب مشابه: کاروفناوری هفتم, مطالب کاروفناوری, کاروفناوری کلاله, کارکلاسی هفتم, پودمان ۳ جستجوی اطلاعات
موتور جستجوگر |
ویژگی ها |
google.com |
موتور جستجوی عمومی با قابلیت جستجوی همه چیز |
Wikipedia.org |
موتور جستجوگر مطالب علمی واطلاعات عمومی |
Askme.com |
موتور جستجو با قابلیت سوال و جواب |
yahoo.com |
موتور جستجو گر اخبار و رویدادهای جدید |
parsijoo.ir |
موتور جستجوی ایرانی وفارسی |
دانلود فیلم حرفه وفن - دانلود فیلم کاروفناوری
فیلم کارخانه ساخت صفحات سنگ فرز بازبان اصلی
مورد استفاده در تدریس پودمان کاروفناوری و صنعت حرفه وفن
دانلود در ادامه مطلب
مطالب مشابه: فیلم حرفه وفن, فیلم کاروفناوری
کارکلاسی صفحه ۳۱ کتاب کاروفناوری پایه هفتم پودمان ۳ جستجو و جمع آوری اطلاعات
كار كلاسی - بررسی شبکه ها ودلایل نیاز به آنها
در گروه خود،شبکه ها ودلایل نیاز به آنها را بررسی کنید و در جدول ۴-۳ بنویسید.
شبکه |
نیازها |
تلفن |
ارتباط کلامی وشنیداری |
نامه - کتاب - روزنامه |
ارتباط نوشتاری |
تلوزیون |
ارتباط صوتی وتصویری |
ابنترنت |
ارتباط کلامی - نوشتاری - صوتی - تصویری - شنیداری و... |
مطالب مشابه: کاروفناوری هفتم, مطالب کاروفناوری, کاروفناوری کلاله, کارکلاسی هفتم, پودمان ۳ جستجوی اطلاعات
کارکلاسی صفحه ۳۱ کتاب کاروفناوری پایه هفتم پودمان ۳ جستجو و جمع آوری اطلاعات
كار كلاسی - تعیین منابع جمع آوری اطلاعات
در گروه خود، منابع جمع آوری اطلاعات مورد نظر را تعیین کنید و در جدول ۳-۳ بنویسید.
روش |
منابع |
اینترنت |
سایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - سایت های جستجوگر |
اطلاعات کتابخانه ای |
کتاب – مقاله – کتاب های الکترونیکی – پایا نامه ها |
مصاحبه با افراد آگاه |
افراد باتجربه - افرادبومی - متخصصین - صاحبنظران محققین |
تحقیق |
استفاده از روش های مختلف تحقیق کردن |
کارکلاسی صفحه ۳۰ کتاب کاروفناوری پایه هفتم پودمان ۳ جستجو و جمع آوری اطلاعات
كار كلاسی - تعیین جزئیات اطلاعات (بارش مغزی)
در گروه خود، جزئیات اطلاعات مورد نظر را تعیین کنید و در جدول ۲-۳ بنویسید.
موضوع |
جزئیات |
مکان های علمی |
پارکهای فناوری، کارخانه تولیدی، دانشگاه، |
مکان های تاریخی |
آثارباستانی،پل ها،موزه ها،اماکن تاریخی وقدیمی |
مشاهیر |
دانشمند، شاعر، نو یسند، کارآفر ین، ورزشکار، سیاستمدار و ... |
مکان های تفریحی |
شهربازی - استخر - پارک ها - دریاچه ها - رودخانه ها - چشمه ها و..... |
استان های هم جوار |
با توجه به محل اقامت تعیین می شود |
مکان های مذهبی |
مساجد - زیارت گاه ها - تکایا - امامزاده ها - ............ |
امکانات مسافرتی |
هتل - رستوران - مسافرخانه - کمپ |
با توجه به توضیحات صفحه ی ۲۸ کتاب جدول را اینگونه یا با سلیقه ی خود حل کنید.